FANDOM

Jean Baits Arts

Jean Bait's bok om Håkonplaneten

Haakola

HåkonPlanen sett hjennom en 999x123 kikkert på planetuniversitet i Berlin. denne planeten liger 1939 lysår unna Jorda.

Håkolia(Haakolia på deres språk) er en planet langt vekk som ble funnet av forskerne i 1977. den er ikke interesang fordi det er bare Håkoner der.

forskerne mener at di har en tru som heter Häkola og kongen heter Kujin Håjokon IIVI. jorden har døpt mange plassene for Häkot(hovedstad,Jerkoas,Heamji,bibma og Shaliumö.

forfedre Rediger

de første folkene på denne planeten var AHaakon og Baahokkn som knullte og fikk Abalaa og Heial.

Språk Rediger

Språket på Håkolia er lit samisk, norsk,hemmisk og bruker Aa isteden for Å og utales Ahå eller Øja.

Setninger å Håkotonisk

Hjajaa buuja,mai Heea Baoboena ëëoka, Ne böel Boeaidl Lalµ = betyr: jeg heter Buuja, jeg vor i Baoboena by, broren min heter Lalµ og har Aids.

Kultur og relegiøse stuff på planeten Rediger

Håkonene ser helt lik ut, og snakker med samme dialekt.di har en relegion kalt Biaa, der di trur på Håkon. og di sier en bønn som dette: Biiaaa, Haakon Ah Eë Biiee! 76 ganger.

Mulig Humanoid Rediger

de kan vare mulig at Jean Bait Istro fra italia lagde sin hjemmelagde rakket og for til månen men bomma og landa på Håkolia. Jean Bait har laget sin egen bok der han for til Håkolia, som han lagde i 1980.